Çalışma saatleri

Taze Balık Reyonu

Neden balık yemeliyiz?

Balık beslenme yönünden çok değerlidir; özellikle protein açısından zengin, ayrıca vitamin ve mineral açısından da çok iyi özellik gösterir. Haftada en az iki kez balık tüketmek çok önemlidir.

Proteinden zengin 
Balıklar protein içeriği zengin besinler oldukları için et grubu besinler arasında yer alırlar, hayvansal protein kaynağı olmalarına rağmen diğer hayvan etlerinden önemli farklılıklara sahiptirler. Bileşimleri genel olarak sığır, koyun, domuz etleri gibi kırmızı etlere ve kümes hayvanlarının etlerine benzer olmakla beraber; yağ, bazı mineral ve vitamin içerikleri açısından farklılık gösterir. 

NEDEN BALIK YEMELİ?
-Zekâ gelişiminde balığın özellikle çocuklarda zekayı geliştirici özelliği vurgulanmak-tadır. Bu beyindeki yağın ana bileşiminin Omega 3 yağ asitleri içeren DHA (Docosa Haxaenoic Acid) olmasındandır.
- sırasında, bebek Omega 3 yağ asitlerini anneden alır. Bu nedenle hamilelik sürecindeki annenin balık tüketmesi gereklidir..
- Balık eti, kırmızı ete oranla daha az yağlıdır ve bazı özel yağ asitleri içerir. EPA ve DHA yağ asitleri kan pıhtı oluşumunu engelleyerek, atardamarın tıkanmasını önler, bu da ve riskini azaltır, tansiyonu düşürmeye yardımcı olur. İyi kolesterolün (HDL kolesterol) kötü kolesterole (LDL kolesterol) oranını artırarak kardiyovasküler sistem için çok faydalı olur.

Test

Form Gönderimi

Tamam